Informatii utile
INFORMAȚII UTILE
REPREZENTANȚĂ DIPLOMATICĂ
Ambasada României în Republica Araba EGIPT
6, El-Kamel Mohamet street, Zamalek, Cairo
Tel.: 0020-2-27360107, 0020-2-27359546
Fax: 0020-2-27360581
Web: http://cairo.mae.ro
Mail: roembegy@link.net
Ambasada României în Republica Araba EGIPT
6, El-Kamel Mohamet street, Zamalek, Cairo
Tel.: 0020-2-27360107, 0020-2-27359546
Fax: 0020-2-27360581
Web: http://cairo.mae.ro
Mail: roembegy@link.net
Ambasada Republicii Arabe Egipt în România
Ambasador: E.S. Dna Sanaa Esmail Atallah ESMAIL
Adresa: B-dul Dacia Nr.67, Sector 1, 010407 Bucuresti
Telefon: (0040-21) 211.09.38, 211.09.39
Fax: (0040-21) 210.03.37
E-mail: embassy.bucharest@mfa.gov.eg
Ambasador: E.S. Dna Sanaa Esmail Atallah ESMAIL
Adresa: B-dul Dacia Nr.67, Sector 1, 010407 Bucuresti
Telefon: (0040-21) 211.09.38, 211.09.39
Fax: (0040-21) 210.03.37
E-mail: embassy.bucharest@mfa.gov.eg
REGULI DE INTRARE ÎN EGIPT
Pentru a calatori in Egipt, cetățenii români au nevoie de pasaport valabil minim 6 luni de la data călătoriei! Valabilitatea pașaportului este strict controlată, pasagerii, care nu dețin pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data călătoriei sunt refuzați la check-in. Pentru mai multe detalii vă rugăm consultați linkul: http://mae.ro/travel-conditions/3691#716
Pentru a calatori in Egipt, cetățenii români au nevoie de pasaport valabil minim 6 luni de la data călătoriei! Valabilitatea pașaportului este strict controlată, pasagerii, care nu dețin pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data călătoriei sunt refuzați la check-in. Pentru mai multe detalii vă rugăm consultați linkul: http://mae.ro/travel-conditions/3691#716
Pentru a intra pe teritoriul Egiptului, cetățenii români au nevoie de viză.
Viza se poate obține:
- Online, înainte de inceperea călătoriei, pe pagina: https://www.visa2egypt.gov.eg/, plata cu card de credit (costul vizei fiind 25 USD).
- La sosire, în aeroport, la ghișeele bancare. (Costul vizei este de 25 USD/pers sau 25 EUR/pers - recomandăm să aveți suma exactă!)
- La sosire, în aeroport, la reprezentanții ETI. (Costul vizei este de 28 eur/pers)
- La sosire, în aeroport, la ghișeele bancare. (Costul vizei este de 25 USD/pers sau 25 EUR/pers - recomandăm să aveți suma exactă!)
- La sosire, în aeroport, la reprezentanții ETI. (Costul vizei este de 28 eur/pers)
Notă:
- pentru cetățenii altor țări condițiile de obținere e-visa se pot verifica aici: https://www.visa2egypt.gov.eg/
- pentru cetățenii altor țări condițiile de obținere e-visa se pot verifica aici: https://www.visa2egypt.gov.eg/
TAXA DE VIZĂ se achită în numerar la sosire în Egipt (Hurghada, Sharm el Sheikh, Marsa Alam) și este 28 eur/pers (se plătește pe pașaport, astfel nici infanții nu sunt scutiți de plata vizei). Tariful de 29 de eur/pers include contravaloarea vizei și a asistenței în aeroport: turiștii ETI sunt preluați și asistați, în mod organizat de către colegii de la partenerul nostru local CET. Turiștii pot opta și la plata taxei de viză la ghișeul bancar din aeroport, aici costă 25 USD/pers, însă în acest caz nu beneficiază de asistență. Taxa de viză NU SE POATE PLĂTI la rezervare.
CONDIȚII SPECIFICE - COVID19:
Incepand cu data de 20 iunie 2022 au fost ridicate toate masurile de protecție impotriva COVID-19 pe intregul teritoriu egiptean. A fost eliminata obligativitatea prezentarii unui certificat valabil de vaccinare sau a unui rezultat negativ al unui test pentru SARS-CoV-2 (PCR sau rapid antigen) pentru toate categoriile de persoane care intra pe teritoriul Republicii Arabe Egipt (pe cale aeriana, terestra, feroviara sau maritima), indiferent de statul de proveniența. De asemenea au fost eliminate si restrictiile pe plan intern, astfel accesul in toate spațiile interioare este permis tuturor categoriilor de persoane, fara a mai fi necesara prezentarea vreunui document referitor la statutul epidemiologic (certificat de vaccinare, dovada trecerii prin boala, rezultatul unui test PCR sau rapid antigen).
Incepand cu data de 20 iunie 2022 au fost ridicate toate masurile de protecție impotriva COVID-19 pe intregul teritoriu egiptean. A fost eliminata obligativitatea prezentarii unui certificat valabil de vaccinare sau a unui rezultat negativ al unui test pentru SARS-CoV-2 (PCR sau rapid antigen) pentru toate categoriile de persoane care intra pe teritoriul Republicii Arabe Egipt (pe cale aeriana, terestra, feroviara sau maritima), indiferent de statul de proveniența. De asemenea au fost eliminate si restrictiile pe plan intern, astfel accesul in toate spațiile interioare este permis tuturor categoriilor de persoane, fara a mai fi necesara prezentarea vreunui document referitor la statutul epidemiologic (certificat de vaccinare, dovada trecerii prin boala, rezultatul unui test PCR sau rapid antigen).
Mai multe detalii aici: https://www.mae.ro
LIMBA
Limba oficială este limba arabă. În marile orașe și în stațiunile turistice se vorbește de obicei engleza, germana și franceza.
Limba oficială este limba arabă. În marile orașe și în stațiunile turistice se vorbește de obicei engleza, germana și franceza.
MONEDA NAȚIONALĂ
Moneda națională este lira egipteană – Egyptian Pond (1 EGP = 100 piaștri).
Cursul valutar aproximativ este: 1 EUR = cca 17.8 EGP, 1 USD = cca 16 EGP, la data publicării pe site.
Moneda națională este lira egipteană – Egyptian Pond (1 EGP = 100 piaștri).
Cursul valutar aproximativ este: 1 EUR = cca 17.8 EGP, 1 USD = cca 16 EGP, la data publicării pe site.
UTILIZAREA CĂRŢILOR DE CREDIT
În stațiuni sunt acceptate cărţile de credit cele mai uzuale (American Express, Visa, Master Card), cu toate astea recomandăm utilizarea cărților de credit/debit cu precauție. În excursii recomandăm șă aveți la dumneavoatră bani cash, preferabil în monede locale. Schimbul valutar se poate face numai la bănci, la casele de schimb valutar din resorturi sau la recepțiile hotelurilor. Cursul de schimb valutar poate suferi mici modificări de la locație la locație!
În stațiuni sunt acceptate cărţile de credit cele mai uzuale (American Express, Visa, Master Card), cu toate astea recomandăm utilizarea cărților de credit/debit cu precauție. În excursii recomandăm șă aveți la dumneavoatră bani cash, preferabil în monede locale. Schimbul valutar se poate face numai la bănci, la casele de schimb valutar din resorturi sau la recepțiile hotelurilor. Cursul de schimb valutar poate suferi mici modificări de la locație la locație!
MĂSURI SPECIALE ÎNAINTE DE ZBOR, ÎN AEROPORT ȘI PE DURATA ZBORULUI:
- Purtarea măștii de protecție (care acoperă gura și nasul) este obligatorie atât în aeroport cât și pe timpul zborului și al transferurilor.
- La check in trebuie menținută distanța de 1.5 m față de ceilalți turiști.
- Bagajul de mână nu poate depăși 5 kg/pers, bagajul de cală poate avea maxim 20 kg/pers (bagajele nu se pot cumula!)
- Bagajele de cala vor fi igienizate înainte de încărcarea lor în avion.
- La zborul de retur, pe ruta EGIPT-ROMÂNIA, infolierea bagajelor este obligatorie!
- Datorita masurilor de siguranță impuse de autorități, pe zborurile charter cu destinația Egipt, operate de compania Fly Egypt, se serveste doar apă, zborurile sunt fără catering la bord!
- Purtarea măștii de protecție (care acoperă gura și nasul) este obligatorie atât în aeroport cât și pe timpul zborului și al transferurilor.
- La check in trebuie menținută distanța de 1.5 m față de ceilalți turiști.
- Bagajul de mână nu poate depăși 5 kg/pers, bagajul de cală poate avea maxim 20 kg/pers (bagajele nu se pot cumula!)
- Bagajele de cala vor fi igienizate înainte de încărcarea lor în avion.
- La zborul de retur, pe ruta EGIPT-ROMÂNIA, infolierea bagajelor este obligatorie!
- Datorita masurilor de siguranță impuse de autorități, pe zborurile charter cu destinația Egipt, operate de compania Fly Egypt, se serveste doar apă, zborurile sunt fără catering la bord!
ASISTENȚĂ TURISTICĂ LA AEROPORTUL DE PLECARE
Oferim asistență turistică la toate zborurile charter operate de ETI. Avem colegi vorbitori de limba română la aeroporturile de plecare din România (București, Cluj-Napoca, Timișoara etc) și colegi vorbitori de limba engleză/maghiară la aeroportul din Budapesta, Debrecen. Ei asistă turiștii la check-in numai în cazul unor probleme. Check-inul se realizează pe baza actelor de călătorie, a listelor de pasageri și a pașapoartelor. În caz de nevoie turiștii sunt rugați să sune la numerele de urgență furnizate. Turiștii au obligația de a se prezenta în aeroport cu cel puțin 2 ore înainte de decolare. Check-in-ul se închide cu 50 de minute înainte de plecare.
Oferim asistență turistică la toate zborurile charter operate de ETI. Avem colegi vorbitori de limba română la aeroporturile de plecare din România (București, Cluj-Napoca, Timișoara etc) și colegi vorbitori de limba engleză/maghiară la aeroportul din Budapesta, Debrecen. Ei asistă turiștii la check-in numai în cazul unor probleme. Check-inul se realizează pe baza actelor de călătorie, a listelor de pasageri și a pașapoartelor. În caz de nevoie turiștii sunt rugați să sune la numerele de urgență furnizate. Turiștii au obligația de a se prezenta în aeroport cu cel puțin 2 ore înainte de decolare. Check-in-ul se închide cu 50 de minute înainte de plecare.
ASISTENȚĂ TURISTICĂ LA DESTINAȚIE
La sosire în Egipt, după ridicarea bagajelor turiștii sunt așteptați – în fața aeroportului, la ieșire – de către ghizii noștrii locali, fiind îndrumați spre autocarele cu care se efectuează transportul aeroport – hotel. Transferul este direct, un autocar efectuează transferul la maxim 2 hoteluri vecine. Transferul de la aeroport la hotel dureaza maxim 30-40 de minute, în funcție de distanța parcursă și de localizarea hotelului.
La sosire în Egipt, după ridicarea bagajelor turiștii sunt așteptați – în fața aeroportului, la ieșire – de către ghizii noștrii locali, fiind îndrumați spre autocarele cu care se efectuează transportul aeroport – hotel. Transferul este direct, un autocar efectuează transferul la maxim 2 hoteluri vecine. Transferul de la aeroport la hotel dureaza maxim 30-40 de minute, în funcție de distanța parcursă și de localizarea hotelului.
Pentru zborurile cu plecare din România avem ghizi vorbitori de limba română. Pentru zborurile cu plecare din Ungaria, la solicitarea turiștilor putem asigura ghid vorbitor de limba română, pe baza solicitării prealabile (acest lucru este posibil doar la cerere și nu se asigură automat).
În prima zi după sosire ghidul organizează o întâlnire cu turiștii la hotel, în locația și la ora comunicată la transferul de la aeroport. Întâlnirea este importantă, deoarece sunt furnizate informații esențiale despre destinație, obiceiuri, reguli locale, obiecte de vizitat și se pot efectua înscrierile la excursiile facultative. Ghidul poate fi apelat gratuit de la recepția oricărui hotel Red Sea Hotels. Avem rugămintea, ca în cazul eventualelor probleme să luați legătura cu reprezentantul local, la fața locului – acesta fiind cel mai scurt drum și cea mai eficientă cale de a soluționa situația apărută.
Notă: În zona Marsa Alam, Port Ghalib și El Quseir ghidul stă la dispoziția turiștilor doar la data și ora dinainte stabilită!
EXCURSII FACULTATIVE
În alegerea și înscrierea la excursiile facultative, avem rugămintea să țineți cont de reglementările Egiptene în vigoare, precum și de atenționările de pe pagina oficiala a Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro):
În alegerea și înscrierea la excursiile facultative, avem rugămintea să țineți cont de reglementările Egiptene în vigoare, precum și de atenționările de pe pagina oficiala a Ministerului Afacerilor Externe (www.mae.ro):
“În cazul călătoriilor în stațiunile turistice, care includ vizitarea siturilor arheologice de la Siwa, Faiyum, Luxor și Aswan și/sau a localităților Cairo și Alexandria, este recomandată deplasarea în grupuri organizate, cu identificarea exactă a operatorului egiptean care cooperează cu agenția de turism din România, precum și evitarea efectuării de deplasări neorganizate în alte zone decât cele înscrise în circuitul turistic stabilit inițial.“
Partenerul nostru este Cairo Express Travel (CET), agenție licențiată, care satisface toate prevederile legale în privința funcționării. Excursiile facultative sunt organizate de ei, rezervările fiind posibile doar la fața locului. În cazul programelor facultative raportul contractual este între turist și Cairo Express Travel. Descrierea detaliată a programelor facultative și tarifele orientative sunt afișate pe: https://www.eti-romania.ro/teme/excursii-optionale-programe-facultative/
ORA LOCALĂ
După o pauză de șapte ani cabinetul egiptean a decis să restabilească ora de vară. Astfel Egiptul a trecut la ora de vară (GMT+3) începând din 28 Aprilie și până în ultima zi de joi a lunii Octombrie 2023. Pentru perioada verii ora exactă din România va fi identică cu ora exactă din Egipt!
După o pauză de șapte ani cabinetul egiptean a decis să restabilească ora de vară. Astfel Egiptul a trecut la ora de vară (GMT+3) începând din 28 Aprilie și până în ultima zi de joi a lunii Octombrie 2023. Pentru perioada verii ora exactă din România va fi identică cu ora exactă din Egipt!
FOTO-VIDEO
În Egipt este strict interzisă fotografierea și filmarea obiectivelor militare. Dacă se dorește filmarea sau fotografierea localnicilor, aceștia trebuie întrebați în prealabil. În incinta celor mai multe obiective este interzisă fotografierea și filmarea: în multe situații aparatele se vor lăsa spre păstrare în timpul vizitei.
În Egipt este strict interzisă fotografierea și filmarea obiectivelor militare. Dacă se dorește filmarea sau fotografierea localnicilor, aceștia trebuie întrebați în prealabil. În incinta celor mai multe obiective este interzisă fotografierea și filmarea: în multe situații aparatele se vor lăsa spre păstrare în timpul vizitei.
Atenție! Folosirea dronelor (UAV) pe teritoriul egiptean este interzisă prin lege, începând cu luna decembrie 2017 (nerespectarea acestei prevederi poate rezulta sancțiuni grave, cum ar fi confiscarea dronei și reținerea posesorului acesteia!)
ATRACȚII TURISTICE
În cursul vizitelor la muzee și biserici vă rugăm respectați normele de comportament specifice. Nu atingeți exponatele, statuile și pereții sau zidurile. Vă rugăm să nu colecționați pietre sau alte obiecte. În timpul slujbelor religioase moscheele și bisericile se vizitează doar din exterior, în aceste cazuri apelăm la înțelegere. În lăcașele de cult se recomandă ținută adecvată (pantaloni/fuste lungi, umerii trebuie să fie acoperiți).
În cursul vizitelor la muzee și biserici vă rugăm respectați normele de comportament specifice. Nu atingeți exponatele, statuile și pereții sau zidurile. Vă rugăm să nu colecționați pietre sau alte obiecte. În timpul slujbelor religioase moscheele și bisericile se vizitează doar din exterior, în aceste cazuri apelăm la înțelegere. În lăcașele de cult se recomandă ținută adecvată (pantaloni/fuste lungi, umerii trebuie să fie acoperiți).
CHELTUIELI SUPLIMENTARE
Vă rugăm țineți cont de faptul, că în Egipt băuturile alcoolice sunt scumpe, îndeosebi cele din import și NU sunt incluse în conceptul de All inclusive.
Vă rugăm țineți cont de faptul, că în Egipt băuturile alcoolice sunt scumpe, îndeosebi cele din import și NU sunt incluse în conceptul de All inclusive.
BACȘIȘ
Veniturile în Egipt sunt foarte mici comparativ cu țările din Europa, astfel bacșișul a devenit parte a vieții de zi cu zi, se practică la hoteluri, în restaurante, la aeroport, la excursii, peste tot. De obicei aceste “mici atenții” sunt sume modice, de 15-20 Lire (cca 1 EUR sau 1 USD). În restaurante/baruri se cuvine a lăsa 5-10% din valoarea notei de plată. Vă rugăm, să țineți cont de acest specific local.
Veniturile în Egipt sunt foarte mici comparativ cu țările din Europa, astfel bacșișul a devenit parte a vieții de zi cu zi, se practică la hoteluri, în restaurante, la aeroport, la excursii, peste tot. De obicei aceste “mici atenții” sunt sume modice, de 15-20 Lire (cca 1 EUR sau 1 USD). În restaurante/baruri se cuvine a lăsa 5-10% din valoarea notei de plată. Vă rugăm, să țineți cont de acest specific local.
VACCINURI
Recomandăm cu insistenţă încheierea unei asigurări de călătorie medicală și de viață, înainte de efectuarea deplasării. Pentru informaţii cu privire la tipurile de vaccinuri recomandate, vă recomandăm să vă adresaţi Institutului Naţional de Sănătate Publică - Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile.
Recomandăm cu insistenţă încheierea unei asigurări de călătorie medicală și de viață, înainte de efectuarea deplasării. Pentru informaţii cu privire la tipurile de vaccinuri recomandate, vă recomandăm să vă adresaţi Institutului Naţional de Sănătate Publică - Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile.
ASISTENȚĂ MEDICALĂ
Asistența medicală în Egipt este asigurată în cadrul sistemului sanitar public. În stațiuni majoritatea medicilor vorbesc engleza sau o altă limbă de circulație internațională. Farmaciile sunt foarte bine aprovizionate, majoritatea farmaciştilor vorbesc engleza. Majoritatea resorturilor dispun de asistență medicală sau au medici de serviciu, pentru situații de urgență.
Asistența medicală în Egipt este asigurată în cadrul sistemului sanitar public. În stațiuni majoritatea medicilor vorbesc engleza sau o altă limbă de circulație internațională. Farmaciile sunt foarte bine aprovizionate, majoritatea farmaciştilor vorbesc engleza. Majoritatea resorturilor dispun de asistență medicală sau au medici de serviciu, pentru situații de urgență.
IGIENĂ/SĂNĂTATE
În Egipt, ca și în alte destinații este recomandată respectarea condițiilor de igienă generale (spălatul mâinilor cu apă caldă și săpun, spălatul dinților cu apă potabilă, consumația fructelor decojite și evitarea folosirii cuburilor de gheață).
Recomandăm să aveți la dumneavoastră o trusă medicală cu medicamente de bază, cum ar fi: medicamente pentru răceală, diaree, constipație, antitermice, plasturi, loțiune de plajă cu filtru UV, loțiune după plajă și dezinfectant pentru răni.
La fel ca în majoritatea țărilor din Africa, se recomandă doar consumul alimentelor fierte sau prăjite.
Apa de la robinet NU este potabilă, pentru igiena corporală se poate folosi fără probleme.
În Egipt, ca și în alte destinații este recomandată respectarea condițiilor de igienă generale (spălatul mâinilor cu apă caldă și săpun, spălatul dinților cu apă potabilă, consumația fructelor decojite și evitarea folosirii cuburilor de gheață).
Recomandăm să aveți la dumneavoastră o trusă medicală cu medicamente de bază, cum ar fi: medicamente pentru răceală, diaree, constipație, antitermice, plasturi, loțiune de plajă cu filtru UV, loțiune după plajă și dezinfectant pentru răni.
La fel ca în majoritatea țărilor din Africa, se recomandă doar consumul alimentelor fierte sau prăjite.
Apa de la robinet NU este potabilă, pentru igiena corporală se poate folosi fără probleme.
ÎMBRĂCĂMINTE
Recomandăm purtarea de îmbrăcăminte ușoară, din materiale naturale (in, bumbac) iar pentru serile răcoroase un cardigan/geacă ușoară.
Încălțămintea să fie comodă și practică, mai ales în cazul excursiilor, unde trebuie mers mai mult pe jos.
Recomandăm purtarea de ochelari de soare și pălărie protectoare.
Avem rugămintea să țineți cont în hotelurile mai elegante de ținuta obligatorie la cină: pantaloni lungi casual pentru bărbați, îmbrăcăminte casual pentru doamne. Intrarea în restaurante NU este permisă în costume de baie, pantaloni scurți și papuci de plajă!
Recomandăm purtarea de îmbrăcăminte ușoară, din materiale naturale (in, bumbac) iar pentru serile răcoroase un cardigan/geacă ușoară.
Încălțămintea să fie comodă și practică, mai ales în cazul excursiilor, unde trebuie mers mai mult pe jos.
Recomandăm purtarea de ochelari de soare și pălărie protectoare.
Avem rugămintea să țineți cont în hotelurile mai elegante de ținuta obligatorie la cină: pantaloni lungi casual pentru bărbați, îmbrăcăminte casual pentru doamne. Intrarea în restaurante NU este permisă în costume de baie, pantaloni scurți și papuci de plajă!
CLASIFICAREA HOTELURILOR
În catalog și pe pagina noastră folosim clasificările oficiale locale din Egipt, acordate de Federația Hotelieră din Egipt, conform propriilor criterii. Federația reevaluează periodic serviciile hotelurilor, apelând la auditori independenți. Atragem atenția turiștilor asupra faptului, că pot exista diferențe între clasificările din Egipt și cele din Europa!
În catalog și pe pagina noastră folosim clasificările oficiale locale din Egipt, acordate de Federația Hotelieră din Egipt, conform propriilor criterii. Federația reevaluează periodic serviciile hotelurilor, apelând la auditori independenți. Atragem atenția turiștilor asupra faptului, că pot exista diferențe între clasificările din Egipt și cele din Europa!
TELEFON MOBIL
Telefoanele mobile pot fi utilizate fără probleme, însă rețeaua nu are acoperie adecvată peste tot. Despre condițiile și tarifele de roaming avem rugămintea să vă informați de la furnizorul dumneavoastră de telefonie mobilă.
Telefoanele mobile pot fi utilizate fără probleme, însă rețeaua nu are acoperie adecvată peste tot. Despre condițiile și tarifele de roaming avem rugămintea să vă informați de la furnizorul dumneavoastră de telefonie mobilă.
WIFI
În majoritatea hotelurilor din Egipt wifi-ul este accesibil gratuit doar în lobbyuri sau în spațiile publice și nu oferă viteza și calitatea cu care suntem obișnuiți în Europa. La sosire, în aeroport se poate achiziționa cartela de internet pe baza pașaportului (costurile variază în funcție de mărimea pachetului de date).
În majoritatea hotelurilor din Egipt wifi-ul este accesibil gratuit doar în lobbyuri sau în spațiile publice și nu oferă viteza și calitatea cu care suntem obișnuiți în Europa. La sosire, în aeroport se poate achiziționa cartela de internet pe baza pașaportului (costurile variază în funcție de mărimea pachetului de date).
CIRCULAȚIA, CODUL RUTIER
Circulația și comportamentul participanților din trafic din Egipt este destul de haotic, nu se poate compara cu cea din Europa. Pentru ETI este foarte importantă siguranța turiștilor, de aceea colaborăm doar cu companii de transport care respectă mereu timpii de odihnă și condițiile de siguranță a circulației. Transportul public în stațiuni este bine dezvoltat și se desfășoară în principal cu taxiuri si microbuze. Datorita circulației haotice și a regulilor de circulație proprii NU recomandăm închirierea de mașini!
Circulația și comportamentul participanților din trafic din Egipt este destul de haotic, nu se poate compara cu cea din Europa. Pentru ETI este foarte importantă siguranța turiștilor, de aceea colaborăm doar cu companii de transport care respectă mereu timpii de odihnă și condițiile de siguranță a circulației. Transportul public în stațiuni este bine dezvoltat și se desfășoară în principal cu taxiuri si microbuze. Datorita circulației haotice și a regulilor de circulație proprii NU recomandăm închirierea de mașini!
ALL INCLUSIVE
Conceptul de All inclusive în Egipt înseamnă în general cele trei mese principale servite în regim bufet în restaurantele principale ale hotelurilor, consumatia de bauturi alcoolice si nealcoolice locale la mese și în barurile prestabilite, conform orarului stabilit, consumația de snackuri, cafea, ceai și fructe între mesele principale. De obicei conceptul de All inclusive NU include băuturile alcoolice și nealcoolice din import, sucurile naturale proaspăt stoarse, consumația din minibar, lobby bar și retaurantele A la Carte. Programul de All Inclusive detaliat se primeste la receptie, la check in sau este afișat pe paginile hotelurilor.
Conceptul de All inclusive în Egipt înseamnă în general cele trei mese principale servite în regim bufet în restaurantele principale ale hotelurilor, consumatia de bauturi alcoolice si nealcoolice locale la mese și în barurile prestabilite, conform orarului stabilit, consumația de snackuri, cafea, ceai și fructe între mesele principale. De obicei conceptul de All inclusive NU include băuturile alcoolice și nealcoolice din import, sucurile naturale proaspăt stoarse, consumația din minibar, lobby bar și retaurantele A la Carte. Programul de All Inclusive detaliat se primeste la receptie, la check in sau este afișat pe paginile hotelurilor.
TARIFARE
Tarifarea produselor ETI este DINAMICĂ, stabilită de algoritmul programului de rezervări back-office. Datorită acestei strategii de tarifare prețurile se modifică în continuu, atât în sus cât și în jos, în funcție de gradul de ocupare al aeronavelor și al disponibilităților în fiecare hotel în parte. Din acest motiv nu putem garanta un anumit tarif, numai dacă se efctuează rezervare (opțională sau fermă).
Tarifarea produselor ETI este DINAMICĂ, stabilită de algoritmul programului de rezervări back-office. Datorită acestei strategii de tarifare prețurile se modifică în continuu, atât în sus cât și în jos, în funcție de gradul de ocupare al aeronavelor și al disponibilităților în fiecare hotel în parte. Din acest motiv nu putem garanta un anumit tarif, numai dacă se efctuează rezervare (opțională sau fermă).
RELIGIA
Religia oficială de stat este religia muzulmană. A doua confesie este cea copt-creștină. Ramadanul este luna sfântă pentru muzulmani, fiind a noua lună a calendarului Islamic , marchează perioada postului obligatoriu pentru toți musulmanii. Această perioadă este practic o disciplină spirituală pentru a obține stăpânirea de sine - în timpul zilei, cel ce postește nu poate să bea sau să mănânce, nici să se dea unei plăceri a simțului (fiind interzise fumatul, cântatul sau ascultatul muzicii). După rugaciunea de seară postul este rupt printr-o masă ușoară. Ramadanul cade în perioade diferite în fiecare an (în 2024 va fi în perioada 10 Martie - 8 Aprilie). În această perioadă recomandăm să evitați consumul de alimente și apă în afara restaurantelor/hotelurilor sau pe stradă, respectând postul localnicilor! Apelăm la înțelegerea dumneavoastră!
Religia oficială de stat este religia muzulmană. A doua confesie este cea copt-creștină. Ramadanul este luna sfântă pentru muzulmani, fiind a noua lună a calendarului Islamic , marchează perioada postului obligatoriu pentru toți musulmanii. Această perioadă este practic o disciplină spirituală pentru a obține stăpânirea de sine - în timpul zilei, cel ce postește nu poate să bea sau să mănânce, nici să se dea unei plăceri a simțului (fiind interzise fumatul, cântatul sau ascultatul muzicii). După rugaciunea de seară postul este rupt printr-o masă ușoară. Ramadanul cade în perioade diferite în fiecare an (în 2024 va fi în perioada 10 Martie - 8 Aprilie). În această perioadă recomandăm să evitați consumul de alimente și apă în afara restaurantelor/hotelurilor sau pe stradă, respectând postul localnicilor! Apelăm la înțelegerea dumneavoastră!
APĂ/CURENT ELECTRIC
Egipt, fiind o țară în dezvoltare - pot apărea mici probleme în aprovizionarea cu apă și curent. Aproape toate hotelurile sunt dotate cu prize conform normelor internaționale (220 V).
Egipt, fiind o țară în dezvoltare - pot apărea mici probleme în aprovizionarea cu apă și curent. Aproape toate hotelurile sunt dotate cu prize conform normelor internaționale (220 V).
BINE DE ȘTIUT
Avem rugamintea să țineți cont de aspectul, că niciun hotel din Egipt nu oferă serviciile dinainte de pandemie, datorita unor limitări impuse da autorităti: sunt facilități, care nu se pot folosi (fiind interzise prin reglementări), sunt servicii, care nu se pot presta datorită naturii acestora, sunt măsuri de siguranță, care trebuiesc respectate. Numărul foarte redus de turiști din această perioadă necesită personal redus la hoteluri și în restaurante, rezultând imposibilitatea prestării anumitor servicii. Compararea serviciilor din aceasta perioada cu cele dinainte de pandemie nu este oportuna, nici in Egipt nici in alte parti ale lumii. Avem rugămintea să țineți cont de acest aspect, când efectuați rezervările.
Avem rugamintea să țineți cont de aspectul, că niciun hotel din Egipt nu oferă serviciile dinainte de pandemie, datorita unor limitări impuse da autorităti: sunt facilități, care nu se pot folosi (fiind interzise prin reglementări), sunt servicii, care nu se pot presta datorită naturii acestora, sunt măsuri de siguranță, care trebuiesc respectate. Numărul foarte redus de turiști din această perioadă necesită personal redus la hoteluri și în restaurante, rezultând imposibilitatea prestării anumitor servicii. Compararea serviciilor din aceasta perioada cu cele dinainte de pandemie nu este oportuna, nici in Egipt nici in alte parti ale lumii. Avem rugămintea să țineți cont de acest aspect, când efectuați rezervările.